Τρίτη 22 Ιουλίου 2014

ΒΡΕΘΗΚΕ Η ΑΝΝΑ ΦΡΑΝΚ ΤΟΥ ΧΥΤΗΡΙΟΥ. ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ


Toυ Βασίλη Μπουζιώτη

«Εξακολουθώ να πιστεύω κόντρα σε όλα πως οι άνθρωποι έχουν καλοσύνη στο βάθος της ψυχής τους». Εβδομάδες τώρα η Βάσια Παναγοπούλου- ψυχή του «Χυτηρίου» και ο ικανός σκηνοθέτης Αλέξανδρος Κοέν αναζητούσαν με θέρμη και με πείσμα την ιδανικότερη ηθοποιό για να «ντυθεί» την Άννα Φρανκ για το φιλόδοξο ανέβασμα του «Ημερολογίου της Άννας Φρανκ» που όπως εμείς γράψαμε πρώτοι θα φιλοξενηθεί στο θέατρο της Ιεράς Οδού με την υπογραφή του Κοέν. 



Τελικά οι αλλεπάλληλες οντισιόν απέδωσαν καρπούς  και βρήκαν την κατάλληλη ηθοποιό για τον τόσο απαιτητικό ρόλο στο πρόσωπο της ανερχόμενης ηθοποιού Σταυρούλας- Μελισάνθης Μάκρα, που έχει αποφοιτήσει από την δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου και κερδίζει γόνιμο έδαφος με καίρια βήματα στον χώρο. Αξίζει να σημειωθεί ότι το ανέβασμα του έργου θα ανέβει στο Χυτήριο με  το βλέμμα στη νέα γενιά που παλεύει σε δύσκολες συγκυρίες και που η γνώση αποτελεί φωτεινό οδηγό και με  νέα προσέγγιση στις σελίδες του ημερολογίου που δόθηκαν στη δημοσιότητα μετά τον θάνατο του Όττο Φράνκ (πατέρα της Άννα). Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ, παραμένει το πιο πολυδιαβασμένο βιβλίο μετά τη Βίβλο!Σήμερα,τονίζει με νόημα η Βάσια Παναγοπούλου,που το αυγό του φιδιού έσκασε και δείχνει το αποτρόπαιο πρόσωπό του παντού, δεν αρκεί απλά να αναθεματίζουμε. Οφείλουμε να γνωρίζουμε ιστορία και τα εγκλήματα που διέπραξε ο ναζισμός ώστε η νέα γενιά να μάθει και οι μεγαλύτεροι να θυμηθούν τον αφανισμό όποιου υπήρξε «διαφορετικός». 

Η ιστορία της Άννας Φρανκ, είναι ένας ύμνος στη ζωή - κόντρα στο μαύρο».Και ο Αλέξανδρος Κοέν συμπληρώνει «Ένα από τα πιο συγκινητικά ντοκουμέντα των σκοτεινών χρόνων των διωγμών των Ναζί επιστρέφει στη σκηνή για να τοποθετήσει την ιστορία του παρελθόντος στις πραγματικές της διαστάσεις: το ξύπνημα της εφηβείας ενός κοριτσιού και παράλληλα η φρίκη του ναζισμού που βιομηχανποίησε το θάνατο επιβεβαιώνουν πως μονάχα οι ανιστόρητοι μπορεί να γοητεύονται από ολοκληρωτικές λογικές. Αυτή θα προσπαθήσει να είναι και η αισθητική κατεύθυνση της παράστασης αποφεύγοντας τον ανώδυνο δρόμο της ηθογραφίας». Αναμένουμε!

Πηγή:Onlytheater.gr